Friday, August 15, 2008

UiTM Dihatiku



ouh sy tatawu la ape nak jadi ngan negara kite skng ni
sy benci bile nk ckp pasl politik skrang
lps 1-1
kerajaan asek berbalah
tak pikir rakyat
pikir diri sndri
pikir status
pikir pangkat
pikir diri sndrik~
pastu gado sesame sndrik
tak pk ke negara luar dok ngusha negara kite
yg sdg berbalah tak habis-habis ni?

start pasal pilihanraya yg berpanjangan
pastu isu liwat
pastu
pastu pastu dan pastuuu~
malas nak ckp byk2
nak kate tak matang tp sume umo da panggil ke kubor
tak paham la sy
sy tak seblahkn mana-mana pihak
sbb setiap dorang tu ade +ve and -ve nye
ape yg sy boleh ckp pasal politik skang
susah nak percaya mana 1 yg betol
hmmm....

terbaru ni psal isu UiTM
mmg la baru CADANGAN
CADANGAN tu tak masuk akal
kata melayu cepat melatah la ape la
kalo hak sendri dah dipermainkan
mmg la menaikkan kemarahan sayang..
:snow39::snow39::snow39:
isu tmpat sy menuntut ilmu
demonstrasi student² UiTM secara besar-besaran
skrang Selangor da under pembangkang
so nak bukak bukak uitm pada non-bumi
tau tak UiTM satu² IPTA utk bumiputera?
utk pertahankan hak Bumiputera yg da lame menetap kat muka bumi Malaysia?
MB Selangor kte nak suh bersaing ngan yg lain
tu mmg btol utk persaingan tuh mmg baik
tp tk pk ke?
ingt STUDENT UiTM ni tak PANDAI ke???
awl² ni mmg la 10% jek dibuka pd non-bumi
lame² CONFIRM! akan dibuka lebih utk non-bumi
ape citer???
Nak kutuk org melayu sndrik
org lain yg bukan pelajar UiTM mmg akan ckp
ape bodoh la demonstrasi itu ini.
ade yg kate budak² yg bwat demonstrasi ni dibayar oleh kerajaan
KEPALA HOTAK!
Malaysia majoriti Melayu!
pertahankan hak org melayu di muka bumi sendiri!
boleh la nk kutok UiTM sbb ko tak blaja dlm UiTM
Sbb ko dah KAYA RAYA belajar kat tmpt yg bayo beribu riban 1 sem
Kutok student UiTM tak berkualiti?
Hah~ Ko tu berkualiti sgt?
Harap otak je pandai tp BUDI BAHASA ZERO!
Pk la anak bangsa lepas ni.
adik-adik kite
anak-anak kite lepas ni
Yang berkemampuan boleh la anta anak-anak ke oversea, IPTS
Utk org2 yg tak berkemampuan mcm mane?

:mStudy::mStudy::mStudy:

Maaf kepada yg terasa.

2 comments:

  1. betul tu mira..
    farah pun bimbang dgn keadaan negara kite sekarang.
    sedih pun ade~
    dus..
    taktau la ape nk jadi..
    psl uitm tu farah br je tahu.. lm xbc berita..ehe... btw, mmg xsetuju sgt2 la kalau kuota tu diberi kepada non-bumi sekali..

    ReplyDelete
  2. itu la. seday kn tgk politik skrang nih.

    erm pasal isu uitm tu bg mira benda ni berlanjutan dr pilihan raya dlu.. xabes2 aduh

    ReplyDelete

This is best brooooooo!