Friday, November 21, 2008

10 Ciri Lelaki Kasanova

1. Di awal perkenalan, si dia menjadi insan yang paling mulus. Apa sahaja yang kamu mahu semuanya akan di penuhi. namun harus di ingat semua itu hanya mampu bertahan tidak lebih sebulan. Sedikit demi sedikit si dia akan menunjukkan taringnya

2. Sentiasa kemas dan perwatakannya seperti berada, tapi sebenarnya poket kosong. Kalau ada pun cuma untuk buat pelaburan memikat kamu di awal perkenalan kemudian duit kamu pulalah jadi mangsa

3. Lelaki kasanova tidak pernah patuh pada janji, tengok sahaja setiap kali kamu keluar dating. Siapa yang akan sampai dahulu.

4. Sering beri pelbagai alasan apabila kesilapannya dapat dikesan. Lebih jelas lagi dia juga sering mempersalahkan orang lain atas kesalahanya sendiri.

5. Mementingkan kekemasan diri dan pakaian yang dipilih juga bukan calang-calang jenama. Maklumlah nak memikat ramai mangsa.

6. Baru kenal tidak sampai seminggu sudah berani mahu sentuh-sentuh di bahagian yang sensitif. Sengaja mahu menggoda kamu untuk pergi lebih jauh.

7. Apabila keluar dengannya, sia selalu tunjuk macho depan kamu. Ada masanya dia akan menegur perempuan lain dengan ramah di depan kamu. Kononnya mahu buktikan pada kamu si dia tidak curang di belekang kamu. tetap dia memang peramah dengan semua orang.

8. Selepas sebulan berkawan, si dia berani minta wang untuk di pinjam. tanpa sengan silu si dia memintanya daripada kamu.. Ha… alasan yang diberikan untuk meminjam itu mmg konkrit dan silap-silap hari bulan kamu akan termakan dengan kata-kata manisnya.

9. Lelaki kasanova biasanya mempunyai paras rupa yang agak tampan sebab itulah perempuan muda cair dan jadi mangsa. jangan mudah percaya pada wajah tetapi percayalah pada hati.

10. Jarang bercerita tentang keluarganya apatah lagi mahui membawa kamu berjumpa ibu bapanya. Ini sememangnya perkara yang sering berlaku. tetapi harus di ingat juga ada kalanya mereka ada mengajak tetap ajak ajak ayam sahaja. Mulut kata ya dalam hati tidak.


p/s: anyone yg terase sesape yg anda kenali ciri-ciri sprt diatas?

*ade ade. sape ye? hahaha!*

utk KAU yg rase diri KAU spt ciri diatas

sile la INSAF.

Sronok sgt ke permainkan hati perempuan?

Sronok sgt ke bertukar-tukar pasangan?

*geleg-geleng kepala*

14 comments:

  1. ahaks. awat nye? ko bkn ade ciri-ciri gitu pong~ ape raa

    ReplyDelete
  2. sis.. macam mana kalau dia ada ciri2 ke 5 dan ke 10 saje..
    errr.. atau dia ada kebanyakan kecuali 2 ciri2 yg bergelar di atas.. adakah itu sedikit kasanova?

    ReplyDelete
  3. hehe. if 2 or 3 tu tak kot. kalo lebih sr 5 tuh maybe? hehe. i've met someone yg ade ciri2 cmtu. huhu

    ReplyDelete
  4. huhuh tabuley disebutkan disini :D

    ReplyDelete
  5. aku tau sapeee
    lalala
    mukmuk apsal ni?
    kes perli ek?
    hahaha

    ReplyDelete
  6. haha. mane de aku perli sape sape weh
    lalalal~

    ReplyDelete
  7. ku tetap berada disisimu sayang.................
    ............................
    ..............................
    ...................................................................................................................................................

    ReplyDelete
  8. alhamdulillah...rasanya takat ni takde pun ciri-ciri tu kat aku...
    pegang tangan pun tak pernah ini kan pula nak sentuh...lagi pun aku memang tak hensome langsung...pokai tu memang ada tapi tetap tak smart...tapi tak pernah pun mintak duit dekat dia.lain kalau dah jadi isteri bolehlah...

    ReplyDelete
  9. mphd syahid: alhamdulillah. bagus la kalo cmtu :)

    ReplyDelete
  10. ha cik mira, kite ader kenal sorang yg ader ciri2 tu..heheh dia skang dh tukat profesion,
    jual kapet!!
    hahah tp xtau r kalu dia dh ubah pragai..
    ermm btul2 sakit sgt bila ditipu..

    ReplyDelete
  11. wanie:tuh ar da puas menipu tuka profession jual kapet lak. kang kapet tak lku aku tak tau la die jual ape lak heeh

    ReplyDelete

This is best brooooooo!