Thursday, July 2, 2009

# 267 - Awak oh awak

i got this from somewhere. can't remember where. NOT MINE

To original author: Sy pinjam ye. sgt tacing kisah ini

Ye sy sgt mementingkan persahabatan

.
..
...
..
.

AwAk.. oOoo aWak...
Awak : awak... awak tau tak ape itu erti sahabat..

Saya : ........

Awak : Kenape awak diam..



(lalu saya pun tunjuk la kat dye sehelai kertas putih..)


dan kemudian nye saya terus melukis..


(gambar hiasan)

Saya : awak...

Awak : yew...

Saya : tadi kertas nie.. putih je kan..

Awak : jadi..

Saya : dari kertas yang pada mula nye kosong jer.. & kemudian nye ada lakaran.. ada corak.. yang dipenuhi dgn warne...

Awak : urmm.. ta paham la..

Saya : soalan awak tadi.. saya da jawab.. pada mula nye kita kosong jerk.. dan kemudian nye ada sahabat.. sahabat tue.. macam warne yang ceria kan kita.... tanpe mereka... kita tak gelak ketawe.. tak de lawak jenaka.. & bile berpisah.. kita rase sunyi jerk..

Awak : tapi awak....




tanpe sepatah kate.. dye da conteng lukisan tue..

Saya : kenape awak conteng lukisan tue...

Awak : dalam erti sahabat.. kadang kala ade yang keruh.. sahabat jugak ley rosak kan hidup kita.. sahabat takde bawe erti ape2.. awak sendiri yang ceria kan hidup awak kan..

Saya : ............

Saya : tapi lakaran yang lame masih nampak kan.. macam mane sekali pun.. kenangan tue masih dalam ingatan...

Awak : tapi sakit kan bile terkenang kan balik...



38 comments:

  1. alolololo... ahhaha!

    ReplyDelete
  2. ishk3. tacing. tringat kt someone. huhu.

    ReplyDelete
  3. sis~
    sy pown memantingkan pshabatan++
    lub + hug~

    ReplyDelete
  4. HAZZY:
    yep org yg paham paham la ;D

    ReplyDelete
  5. NAD:
    hehe i bace ni pon tringt kat someone tu yg i bwt entry ni

    ReplyDelete
  6. betul..ble bc teringat plak kt seseorg..
    tp tu laa lumrah idup..
    aaAA..xleh terima laa..

    ReplyDelete
  7. errmmm...tu la sahabat kan....ermm
    =(

    ReplyDelete
  8. DZUL:
    mekasih. mekasih. penuh makne tu :D

    ReplyDelete
  9. SYU:
    huhuhu

    merahitujambu:
    same la kte huhu

    Adrina:
    besaba ye ;)

    ReplyDelete
  10. oush!! sgt tacing smbil memancing... haaa... amik retailing kan...

    ReplyDelete
  11. kak mira !
    huhu, i love this one. :(
    lots of meaning to me. :'((((

    ReplyDelete
  12. FAIZEDZ:
    huhu berpantun kah? :P
    ya ya retailing ;)

    ReplyDelete
  13. FIRA:
    huhu erti persahabatan sebenar :)

    ReplyDelete
  14. bc entry ni..

    buat luna teringat sesuatu..
    luna di tinggal kan kwn tnpa sbb..

    then bile die susah die cr luna blk

    ReplyDelete
  15. LUNA:
    Hurm biase la tu luna.
    mira pon penah rase camtu jugakk
    >.<

    ReplyDelete
  16. sys , best la baceee .. tersentuh pulakk aty mia ,, nie sys buat sendiri ea ?

    ReplyDelete
  17. MIA:
    not mine dik ;)
    ss da mention kat atas tu
    got from somewhere
    hehe
    thanks for the original author ;)

    ReplyDelete
  18. dalam ikatan persahabatan memang selalu macam ni. penuh suka dan duka kan

    ReplyDelete
  19. yeap btol luna. kadang2 gembira kadang2 pahit huhuhu

    ReplyDelete
  20. oke fine! u buat i touching :(

    ReplyDelete
  21. soryyy.
    asal ak ta phm..
    huuuu bodonye aku!

    ReplyDelete
  22. sob2 i bace pon touching cmne huhuhu

    ReplyDelete
  23. HUDA:
    hahah takpe bace byk2 kalik :P
    mesti u paham

    ReplyDelete
  24. omaigod. aku buat sume sedih ke >.<
    i noe everybody pnah lalui situasi persahabtan spt ini kn

    ReplyDelete
  25. sedeyh.. teringat kawan baek i dulu2 masa skola...dah puus kwn semata2 sebab awek diek jeles kat i. huhu. teringat kenangan lalu.

    ReplyDelete
  26. NEYRA: u noe wut i ade best fren dlu, i knal ka die dgn bf die. bf die kawan i gak. but then da kapel, best fren i tu jeles ngan i. boleh tak? smpai skang da lost kontek :((

    ReplyDelete
  27. TFA:
    sweet like me rite? hahah

    ReplyDelete
  28. cis... tu ah.. leh jeles2 ni ta best kan? smpai putus kawan.

    ReplyDelete
  29. sy pun seorang yg pentingkan persahabatan...


    huhu~

    ReplyDelete

This is best brooooooo!