Sunday, August 9, 2009

# 289 - Lelaki oh Lelaki

Blogwalking di blog member² UiTM Segamat dlu, satu persatu entry mereka aku baca. aku tertarik dengan entry di blog RIENA. Renungkanlah wahai GADIS SI PENCINTA LELAKI.


credit; RIENA

*
**
***
**
*



dulu..
semua pun kau kata kau sayang..
semua pun kau kata kau suka..
semua pun kau kata kau cinta..
kalau kentut pun kau kate wangi..adatlah zaman bercinta..
semua pun nak manis aje..

setiap kali lepas telefon..
setiap kali lepas sms..kau akan ucap..
"i love u"
"saya sayang awk" perlu sangat kan..
kalau mula-mula dulu..tiap ari pun kau mesej..
tiap ari pun kau tepon..
ouh tak lupa jugak..ym sampai pagi pun tak ape..
demi kekasih hati kan..sanggup..~~

bila masuk bulan seterusnya..
yang si laki ni rase perempuan ini sudah jadi milik dia..
mulala kau mahu lepas lega..
nak harapkan tepon ke mesej ke memang harapan sangat la..

mula la kau kate kau sebok la..
mula la kau kate kau takde kredit la..
mula la kau kate kau penat la..
apsal mule-mule bercinta dulu takde pun kau nak bagi 1001 alasan..
mereka yang banyak buat masalah mula la nak tuduh kita..

yang gatal kita..
yang nak jual minyak kita..
yang cari pasal kita..
yang punca gadoh kita..
sume pun kita..

mereka kadang-kadang cuba menunjukkan mereka ini kuat..
mereka ini hebat..
mereka ini matang...
mereka ini bagus..
mereka ini berkuasa..
mereka ketua segala EGO..
hakikatnya...
tolong lah kembali ke realiti..





19 comments:

  1. hahahaaa....tp btolkan ini sume...
    lelaki kt luar sne kkdg sungguh durjana....!!!aaiyaaa pentipoo...pentipoo....menci.!!
    nape ak cm gini..

    mode:emosi...lalala~:P

    ReplyDelete
  2. hahah biase la weh. perempuan ka emosi macam tuh. hehe thanks tau enrty tu hehe

    ReplyDelete
  3. saya lelaki yang baek oke....

    ReplyDelete
  4. macam ade unsur patah hati je ~ngee~

    ReplyDelete
  5. weyh nak curik gak.. cm best je..huhu

    ReplyDelete
  6. hahahaa...tu la psl...mood tade baek...aiyaa~

    ReplyDelete
  7. sbb tu ain takot nk kapel smpai skrg..kalau boleh, kapel terus kawen.. xnk kapel lame2.. huhu.. single best ape, bukannye loser pn.. hhehehe..cme blum ready jek

    ReplyDelete
  8. betul tuh..sume tu betul..
    sy sokong..

    ReplyDelete
  9. sometyme people akan ckp kte tak laku la bagai.but who care haaa..
    mybe kte tak jmpe yg btol lagi...:)
    enjoy single life sepenuhnye..yebaa..~

    ReplyDelete
  10. wah...leh buka kelab anti lelaki ni. hehe

    ReplyDelete
  11. wah...leh buka kelab anti lelaki ni. hehe

    ReplyDelete
  12. ayat tuu mendalam habis. sukee makne sebaliknyeee.,

    ReplyDelete
  13. mmm..
    prevention is better than cure!!
    trauma da nak couple huhu
    las2 dibuang cam sampah..
    xsuke xsuke!
    nak cari suami tros..

    ReplyDelete
  14. fuhh, cik mira buat entri sentapp! luahkan cik mira! luahkan! heheh

    ReplyDelete
  15. FAIZ: entri ni bkn ditujukan khas utk sume lelaki dluar sane. certain2 je.

    ReplyDelete
  16. NEDY: Patah hati? ish tak de lah. patah tumbuh hilang berganti. ecewahh

    ReplyDelete
  17. AIN:
    tau takpe
    kan best kalo jumpe trus kawen? becinta lepas kawen kan? tp zaman skrang ni sng ke nak percaya org?

    ReplyDelete
  18. RIENA: sumtimes single is the best kan? hehehe

    ReplyDelete
  19. ISA: uish takan la sy anti lelaki. kalo anti lelaki da jadi lesbo dah ish ish

    NAZ: Hahah bukan luahan perasaan la. karya org ni :P

    NANA: sume tu pengalaman dan pengajaran buat kte rite? so be careful :)

    ReplyDelete

This is best brooooooo!