Thursday, April 29, 2010

The ending of student life


diam tak diam dah abes belajar rupenye aku ni.
diam tak diam dah 2 tahun aku kat shah alam ni.
diam tak diam habis jugak aku practical.
diam tak diam dah abes presentation terakhir aku
sebagai seorang pelajar BBA (HONS) Retail Management.

how was the presentation? or should i said VIVA?
hmm not too hard not tooo easy. average maybe?
now in progress finalize the thesis.
then, doneeee with my degreee
yeayyy
*pap!*
hello miraa, result blom kuar lagi
jgn nak dok seronok sgt yee
okay okayyy....

setapak lagi aku melangkah
dari life sbg student,
now kne pk kan alam pekerjaan pulak.
ya ya.
skrang jugak proses mengapply keja.
anta resume sane sini.
jgn pilih kerja.
pengalaman tu penting.
kerja & pengalaman?
hmm salary must be compatible with wut we have done rite?

seriously baru aku tahu susah nye alam pekerjaan.
actually aku trus smbung keja kt tmpt ku practical
mmg keputusan aku nak trus smbung keja kat ctu.
dari aku balik rumah tak bwt pape
better aku timba pengalaman kan?
idup sorang2 jauh dari family mmg mencabar
skrang ni, money is everything
penah tu dlam wallet aku tngl duet syiling sahaje.
duit syiling yg membekalkan aku utk pegi keja balik keja.
makan? aku puasa. itu lebih baik dari aku xmakan ape2 trus
its hard to leave alone without ur family.

but its okay.
itulah life
itulah pengalaman kan?
:)



4 comments:

  1. tahniah dah tamat jd student.. hehe.. tak sabar lak gue nk tamatkan pengajian jgk bln 11 ni..:)

    chaiyok keje! kumpul duit byk2..

    ReplyDelete
  2. Sedey kan? Well.. life goes on..

    Congratz by the way..

    ReplyDelete
  3. don't worry beb..now is time to learn. penah jugak ada pengalaman duit syiling tu. hihi..

    ReplyDelete
  4. don't worry beb..now is time to learn. penah jugak ada pengalaman duit syiling tu. hihi..

    ReplyDelete

This is best brooooooo!