Sunday, October 3, 2010

Masalah pagi pagi sebelum pegi kerja



"Apa baju aku nak pakai ni? smlm dah pkai baju ni kelmarin da pkai baju tu. tudung plak? tudung ape nak pakai? tudung tu sesuai ke ngan baju ni?  kasut yg ada tu matching tak ngan baju nak pakai ni? Baju tu kena gosok baju ni tayah gosok tapi tak kena plak ngan baju tu
bla bla bla bla bla bla......"

Tu la antara benda benda yg bermain di pikiran kau orang kau orang sume bila pagi pagi bangun nak pegi keja. btol tak btol tak? tayah tipuuu. ala bukan org yg pegi keja je pikir kan benda alah tu sume. kau orang kau orang yg blaja kat IPTA/IPTS tu pon sama kan kan? Tapi kan tapi kan aku rasa kebanyakannya masalah ni terjadi kepada kaum kaum hawa je kot (?) Sbb mmg aku alami masalah ni. Ha ha ha

Tapi lain la kalau tmpt keja kau orang or tmpt blaja kau orang ada baju rasmi sendri atau dengan kata lainnya uniform tmpt tu sendri kaaannn? tapayah nak pikir pkai baju apa baju pon tak payah nak beli banyak banyak sbb konon nya nak jaga image tanak pakai baju yg sama tiap minggu ceeeeeeeeehhhh kau ingt kau artis kahh? heh heh heh

tapi aku lagi suka kalo tmpt aku keja tu ada uniform sendiri. seriousssssssssssly senang je aku nak besiap pegi keja. macam aku keja kat MPH dlu tapayah aku nak pikir pakai baju apa. tapi tapi pikir jgak, "nk pkai tudung itam/putih yg mana ni?" pikiiiiiiiiiiiiirrrr jugakk! Ha ha ha ha ha


 Kalau ikutkan baju kat wardrobe tu melambak lambak tapi macam rasa baju tu baru pakai baju ni baru pkai eh nak pkai baju apa lagi ni benda benda ni sume la buat aku lambat besiap pegi keja HA HA HA HA padahal ada je baju yg boleh pakai. sbb tu aku memperuntukkan eceh memperuntukkan tu macam memperuntukkan perbelanjaan pulak eh tersalah topik sambung memperuntukkan masa SEJAM utk bersiap ke kantor. bila menda ni terjadi yakni ape mende yakni ni pulak alah yakni tu iaitu la berpikir kemaen lama utk pakai baju ape selalunya aku end up dgn baju yang tapayah gosooooooook. sbb kang amek baju yang kena gosok satu hal lagi nak gosok amek masa lagi kat situ baik tak payah end up dgn selekeh nye aku pegi keja HA HA HA

pengajaran daripada cerita, cerita ke? 
sila lambakkan baju anda malam sblm pegi keja dan pilih yg terbaik serta gosok sekali baju yang nak pakai tapayah tekocoh kocoh esok pagi nak pakai baju apa

skrang dah pukol 10.30pm. besok  isnin, kau orang sume dah pikir nk pakai baju ape ke?

aku?

belom. 

Bai.




3 comments:

  1. th xpe..masalah n pekara yang biasa di alami semua org...

    ReplyDelete
  2. mira amat rajin kerana gosok setiap pagi. jangan jadi macam sis. gosok sekali ghap hari ahad tengahari. oh, itu adalah tabiat seorang pemalas. haha

    ReplyDelete
  3. athirah: u also? hehehe

    sis aida: ha? gosok skali ghap tu la yg rajen sis. hahaha mira agiiii malas nak gosok byk2 :P

    ReplyDelete

This is best brooooooo!