Sunday, March 20, 2011

Harga ayam naik mendadak

Halu peeps! Senanye da beberape hari tak berbelog ni, i rase semacam plak. I kt umah mak i kat semban ni. So macam kadang malas nk menype byk byk selain kt twitter ngn fb tu.

Acani la. Tadi dgr brite harga ayam naik lagi? Apekesss? Naik bukan sesiket woi. Harga standard aym dlm RM 5.20. Skang mendadak smpai RM8 hengget lebih? Hamgaaaaddd. Nk dkt seploh hengget woi.

Alasan yg i dengar sbb tsunami kat negara matahari terbit. Errr ade kne mengena ke ayam dgn tsunami kat negara matahari terbit dgn negara kite? Ayam tu kite import ke dr negara matahari terbit?

Setahu i la kan ayam ayam yg dijual tu dr negara kite kot. Laen la kalo sme diimport dr negara matahari terbit?

Kesian la dkt pengguna pengguna. Harga mahal sgt kot lapan hengget lebih tu. Acane bleh melambong smpai tinggi cmtu? Ade mak cik tu i dgr die bw catering, kne beli ayam. Kalo aam da mahal gitu acane die nak dpt balik modal? Katering mesti da letak harga dgn customer kn? Takan suke suke nak tuka harga last minit? Hamagaddd.

Rerase korang ape alasan or sbb UTAMA harga ayam naik melambung tinggi gitu?

Tetibe tringat ayam penyet. Acane nn harga naek? Hamagaaaadd. Da la fevret aym penyet tuuuu

5 comments:

  1. wah..marah sakan cik mira kita ni.kurengkn mkn ayam,bile sume mogok x bli,aym kurg laku nti diorg trpksa turunkn hrg gk.x pun pelihara je..hahaha :P

    ReplyDelete
  2. nasib laa ayam satu jenis ayam je.. tak macam ikan..kalau x memang dh tukar ayam lain dh untuk mkn..ahahaha..pasni leh laa kurus kan bdan tanpa ayam eh..heee

    ReplyDelete
  3. @Abang Stalker haha camne nak bela. kat umah tade reban nak buat ehehhe

    ReplyDelete
  4. @merahitujambu tu la. tp sehari tanpa ayam macam errr

    ReplyDelete

This is best brooooooo!